Stoiska targowe – trendy w wystroju i wzornictwie: pierwsze wrażenie ma znaczenie w handlu i marketingu. W końcu klientów przyciąga nie tylko sama różnorodność, ale także sposób ekspozycji towaru. Jednak ciekawe, przyciągające wzrok wyeksponowanie sprzedawanych produktów możliwe jest tylko na w pełni funkcjonalnym, dobrze zaprojektowanym i ciekawym wizualnie stoisku. Dotyczy to nie tylko wysp handlowych, ale także stoisk wystawienniczych i targowych.
Wyspy handlowe w galeriach i sklepach wielkopowierzchniowych
Decydując się na otwarcie w galerii stoiska handlowego w formie wyspy, musimy zapoznać się z ich trendami zdobniczymi i wzorniczymi. Galerie handlowe to miejsca, które przyciągają klientów zainteresowanych modą i dynamiką współczesnego życia. Stoisko targowe, które jest zgodne z tymi zainteresowaniami, z pewnością zostanie docenione przez naszych klientów. Dotyczy to zwłaszcza stoisk o wysokich cenach jednostkowych oraz artykułów związanych z designem i modą, takich jak stoiska targowe z kosmetykami, odzieżą, odzieżą prêt-à-porter, galanterią skórzaną, meblami, elementami wystroju wnętrz oraz zegarkami i biżuterią.
Nowoczesne wyspy handlowe coraz rzadziej pokrywane są panelami z folii aluminiowej z materiałów drewnopodobnych. Nowoczesna technologia i rozwiązania wnętrzarskie znane są z prestiżowych międzynarodowych wystaw, a luksusowe wnętrza biurowe są na nich częściej wykorzystywane. W obecnym sezonie biznesowym modne są głównie konstrukcje tekstylne typu T-FRAME. Nadruki i inne elementy wizualne stojaka umieszczone są na naciągniętej tkaninie wzmocnionej silikonem. Odpowiednie oświetlenie takich stoisk może wywrzeć silne wrażenie wizualne na kupujących. Od kilku lat popularne są także efektowne stoiska targowe z wizualizacjami 3D. Wielkopowierzchniowy wyświetlacz też byłby idealny, ale to stosunkowo drogie rozwiązanie.
Coraz większego znaczenia nabierają stoiska targowe w różnych formach geometrycznych. W tym sezonie można zauważyć przewagą elementów podwieszanych o skomplikowanych kształtach geometrycznych. Jednak prosta, surowa konstrukcja stoisk jest coraz mniej popularna: wydaje się, że stoisk w tym stylu jest za dużo. Jeśli zdecydujemy się na minimalistyczną budkę, postarajmy się ją wyróżnić zabawną grą koloru lub ciepłym oświetleniem. Osoby, które rozważają założenie własnego stoiska handlowego w centrum handlowym, pasażu lub innym tego typu lokalu handlowym, mogą być zaskoczone, gdy dowiedzą się, że wyspy handlowe nie są drogie. Cena używanego stoiska targowego z typowym projektem wizualnym to około 3000 zł. Oczywiście projektowane indywidualnie designerskie stoiska targowe kosztują znacznie więcej.
Stoisko targowe
Stoisko to szczególny rodzaj stoiska targowego. W ich przypadku szczególnie ważny jest oryginalny, zabawny design. Nie chodzi tylko o dobre zaprojektowanie stoiska, ale o kreatywność i kolor (chociaż tutaj też uważaj na efektowne). To czynniki, które mogą najbardziej przyciągnąć uwagę klientów. Stoiska są oczywiście stosunkowo drogimi stoiskami komercyjnymi – i jak wszystkie produkty na zamówienie są projektowane indywidualnie. Konieczna jest przecież szczegółowa analiza potrzeb klienta, profesjonalny projekt graficzny oraz spersonalizowana konstrukcja i montaż. Dlatego na rynku stoisk targowych coraz większą popularnością cieszą się rozwiązania modułowe.
Dzięki modułowym stoiskom, szerokiej ofercie stoisk modułowych, możliwe jest bardzo dowolne łączenie przestrzeni handlowych i wystawienniczych. Oparte są na lekkich, aluminiowych ramach ułożonych w dowolny sposób. Modułowe stojaki pudełkowe są również znane ze swojej wszechstronności. Dzięki swojej prostocie są niedrogie i niezwykle mobilne – tanie w transporcie i łatwe w montażu systemy mobilne.
Stragan handlowy
Wszyscy wiemy, że estetyka stoisk polskich targów, jarmarków i targów pozostawia wiele do życzenia. W porównaniu z pięknymi targowiskami spożywczymi Francji czy Włoch, nasze jarmarki robią mroczne i przygnębiające wrażenie. Do niedawna wydawało się, że to się nie zmieni. Już dziś można zauważyć, że powoli wzrasta zainteresowanie polskiego rynku estetyką targów. Coraz więcej sprzedaży na rynkach odbywa się już nie w metalowych szczękach i rozpadających się kioskach, ale w bardziej estetycznych namiotowych halach.
Modne stają się drewniane konstrukcje przypominające meble w stylu skandynawskim: są funkcjonalne, niedrogie i oczywiście przyciągają uwagę klientów. Niestety, opisana tendencja nadal dotyczy tylko dużych miast i rynków zlokalizowanych w centrum miasta, takich jak rynek Kleparski w Krakowie, rynek Jeżyce w Poznaniu czy warszawska Placówka Handlowa na Hali Mirowskiej. Nie ulega wątpliwości, że pozytywnie wpłynęły one na estetykę zaniedbanych dotąd części polskich centrów miast.