Ile lakiernik bierze za element?
Kategorie:

Ile lakiernik bierze za element?

Eksploatacja samochodu sprawia, że nawet nowy pojazd wymaga z czasem pomocy lakiernika. Na karoserii mogą pojawiać się niewielkie rysy, a kolor blednąć. Malowanie samochodu to jednak wymagająca czynność, w dodatku kosztowna. Ceny, jakie proponuje lakiernik samochodowy zależą jednak od kilku czynników. Wpływ ma przede wszystkim pozycja danego warsztatu, ilość zużytego lakieru, jego jakość, ale przede wszystkim powierzchnia malowanego elementu. Lakiernika można poprosić o wycenę usługi.

Ile kosztuje lakierowanie samochodu?

Na skutek użytkowania pojazdu pojawiają się mniej lub bardziej wyraźne zarysowania. Istoty wpływ mają również czynniki atmosferyczne, ponieważ na skutek ich działania powstają odbarwienia lakieru. Często oprócz samego malowania konieczne są naprawy usterek. W związku z tym w zakładzie lakierniczym za kompleksową usługę można zapłacić nawet  9 tys. złotych. Aby mieć pewność, że usługa zostanie wykonana profesjonalne, warto zgłosić się do zaufanego warsztatu. Jakość pracy i precyzja mają szczególne znaczenie, gdy rysy są głębokie. W dodatku rozpoczęcie pracy lakierniczej wymaga demontażu niektórych części (np. lusterek). W dalszej kolejności można przystąpić do oczyszczania karoserii z zalegających warstw lakieru. Później można ją umyć i odtłuścić, a następnie wygładzić. Na tak przygotowaną powłokę można nakładać lakier bazowy, a później lakier bezbarwny. Następnie należy powierzchnię lakierowaną wypolerować w celu usunięcia pozostałych niedoskonałości. W zależności od powierzchni elementu może to trwać do kilku dni. Decydującym czynnikiem jest również doświadczenie lakiernika. Ile należy zapłacić za lakierowanie samochodu?

Ile lakiernik bierze za element?Czynnikiem warunkującym cenę jest między innymi segment pojazdu, lokalizacja warsztatu oraz jego renoma. Ceny mogą wynosić od 3 do 6-9 tys. zł. W wielu przypadkach ceny mogą być jednak wyższe. Dotyczy to szczególnie lakierowania w ASO. Orientacyjny koszt lakierowania całego samochodu wynosi ok. 5-6 tys. zł. Duże znaczenie ma również segment pojazdu. Im bardziej nowoczesny i nowszy model, tym wyższy koszt lakierowania i innych usług. Zdecydowanie mniejszy wpływ ma typ lakieru. Tańsze są standardowe lakiery, np. metaliczne, niemetaliczne, matowe czy perłowe. Za specjalne trzeba zapłacić więcej, w tym: kameleon, neon czy lakier z efektem rdzy. Zastosowanie niestandardowego lakieru zwiększa koszty malowania nawet o kilka procent. W ten sposób można zauważyć, że koszt lakierowania może wzrastać w zależności od indywidualnych czynników. Niemniej, blacharstwo i lakiernictwo samochodowe to trwała metoda odświeżenia karoserii pojazdu, która utrzymuje się przez długie lata.

Zobacz również:

 

Ile kosztuje lakierowanie pojedynczego elementu?

Blacharz nie jest potrzebny, gdy malujemy wyłącznie pojedynczy element. Można lakierować wszystkie, niewielkie powierzchnie, które uległy zarysowaniu albo wybrać tylko jedną. Koszt waha się wtedy od 200 zł do 1 000 zł. Na ostateczną wartość wpływa przede wszystkim wielkość lakierowanej powierzchni, jak i renoma konkretnego warsztatu. Najdroższe jest oczywiście lakierowanie dużych obszarów takich jak dach czy maska. najtańsze jest malowanie małych powierzchni np. lusterka. W związku z tym usługa lakierowania niewielkiej powierzchni może kosztować od 200 do 300 zł, najczęściej w przypadku lusterka. Większe elementy, w tym: błotnik, drzwi, zderzak, mogą kosztować od 400 do 600 zł. Największe powierzchnie mogą kosztować nawet kilka tysięcy złotych. Oprócz zaoszczędzonych pieniędzy malowanie mniejszych elementów ma również inne atuty. Najważniejszym jest krótszy czas trwania usługi. Zwykle lakiernicy wykonują taką usługę nawet w ten sam dzień. lakierowanie małej powierzchni nie zajmuje więcej niż kilka godzin.

Jak tanio i szybko naprawić lakier samodzielnie?

Zamiast oddawać samochód do lakiernika,  można zająć się naprawą samodzielnie. W tym celu można wykorzystać specjalne środki takie jak: pasty, emulsje, kredki czy markery, które służą do usuwania rys. Polegają one wypełnianiu rysy, przez co zmniejsza ona swoją widoczność, skutecznie maskując zarysowania. Preparaty kosztują do 100 zł. Nie mają jednak tak spektakularnego efektu, jak ten osiągany pracą lakiernika. Zwykle efekt jest tymczasowy, a rysa pozostaje w niewielkim stopniu widoczna. Ponadto jej działanie zmniejszają czynniki atmosferyczne, przede wszystkim deszcz. Pod wpływem ich działania preparat się wypłukuje. Ponadto znajdują zastosowanie wyłącznie w przypadku małych i płytkich zarysowań. Nie nadają się do głębokich rys. Za najtańsze produkty można zapłacić od 10 zł do 50 złotych. W związku z tym traktowane są jako tymczasowe rozwiązania, które maskują, ale nie naprawiają problemu. Aby całkowicie usunąć rysy, należy udać się do profesjonalnego warsztatu blacharsko lakierniczego i tam szukać pomocy. Tylko w ten sposób można uzyskać stały efekt. Cena będzie odpowiednio wyższa, ale na szali mamy tutaj trwałe usunięcie zmian i ponownie, elegancki wygląd karoserii. Warto też pamiętać, że malowanie pojedynczych elementów jest tańsze.